Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2022

Do najbliższych obchodów Dnia Zdrowej Wagi Kobiet zostały 92 dni, czyli 3 miesiące .

W 2022 roku Dzień Zdrowej Wagi Kobiet przypada na 20 stycznia (czwartek).

Dzień Zdrowej Wagi Kobiet to czas, aby zakończyć "dietę" i zamiast tego przyjąć cel, jakim jest poprawa naszego zdrowia. Koniec dni poczucia winy. Nie wzmacnia to naszych dzieci i osłabia ich poczucie własnej wartości. Porzuć te modne diety, których nie da się utrzymać przez jakiś czas. Ograniczone wybory żywieniowe mogą prowadzić do niedożywienia i czego tak naprawdę nas nauczyły?

Zamiast tego skupiamy się na optymalizacji naszego zdrowia poprzez poprawę naszego stylu życia: wybieramy zdrowe odżywianie i aktywność. Lepiej jest skoncentrować się na rozsądnym odżywianiu i wprowadzaniu zmian, które poprawią nasze zdrowie i staną się rutynową częścią naszego życia. Co więc możemy zrobić, aby ulepszyć naszą dietę? Zaplanuj wprowadzanie zmian małymi krokami. Używaj "pozytywnego dialogu z samym sobą". Pozytywne myślenie o zmianach, które wprowadzasz, pomoże ci osiągnąć większy sukces. Pracuj nad spełnieniem co najmniej jednej z poniższych sugestii, aby ulepszyć swoją dietę i poprawić swoje zdrowie:

Jedz więcej warzyw
Warzywa są zazwyczaj niskokaloryczne i pełne witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i błonnika. Staraj się spożywać co najmniej 3 lub więcej porcji dziennie jako część posiłku lub jako przekąska. Porcja to zwykle ½ filiżanki. Jedz sałatki i zupy warzywne. Zawsze jedz warzywa lub sałatkę do obiadu i kolacji. Przekąska do marchwi, selera, papryki z dressingiem o niskiej zawartości tłuszczu lub hummusu jako dip. (Hummus to po prostu smaczna mieszanka puree z ciecierzycy z przyprawami, takimi jak czosnek lub pieczona czerwona papryka.)

Jedz więcej owoców
Owoce są również pełne witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i błonnika. Staraj się spożywać co najmniej 2 porcje dziennie. Zrezygnuj z tego kawałka kalorycznego ciasta lub ciasteczek i zjedz chrupiące jabłko lub inny świeży owoc.

Dodaj nisko-tłuszczowe produkty mleczarskie
Niskotłuszczowe produkty mleczne zawierają wapń i witaminę D, które pomagają zapobiegać osteoporozie, a także pomagają kontrolować ciśnienie krwi. Wybierz co najmniej 2 do 3 porcji niskotłuszczowych produktów mlecznych, takich jak mleko odtłuszczone lub 1%, jogurt o niskiej zawartości tłuszczu i ser o niskiej zawartości tłuszczu.

Jedz ryby co najmniej 2 razy w tygodniu
Ryby zawierają tłuszcze omega 3, które pomagają poprawić HDL, dobry cholesterol. Pomagają również obniżyć poziom trójglicerydów i mogą pomóc w zmniejszeniu stanu zapalnego. Wybierz więcej porcji z mniejszych ryb, takich jak łosoś, sola, flądra, dorsz i sardynki.

Unikaj tłuszczy trans
Tłuszcze te nie tylko zwiększają LDL-cholesterol, zły cholesterol i zatykają nasze tętnice, ale także obniżają poziom HDL (nasz dobry cholesterol). Ilość tłuszczów trans w żywności można znaleźć na etykiecie pod kategorią tłuszczu. Zwykle znajdują się one w przetworzonej żywności, takiej jak ciasta, ciastka, krakersy, gotowe mieszanki. Tłuszcze trans, a konkretnie nienasycone kwasy tłuszczowe typu trans, to izomery powstałe w wyniku uwodornienia (utwardzenia) olejów roślinnych.

Wybieraj pełne ziarna
Pełne ziarna zawierają więcej witamin, minerałów i błonnika i są wolniej trawione, co może pomóc w kontrolowaniu poziomu glukozy we krwi i daje uczucie sytości. Kupując chleb, szukaj na liście składników mąki pełnoziarnistej lub mąki żytniej razowej. Wybierz ryż brązowy zamiast białego ryżu.

Ograniczaj syrop z kukurydzy i zmniejsz spożycie cukru i napojów gazowanych
Pomaga to kontrolować wagę i poziom glukozy we krwi. Czy wiesz, że 0,5 l popularnych napoi może zawierać nawet 65 g cukru (około 13 łyżeczek cukru), czyli nawet 250 kalorii i zawiera syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy! Wybierz wodę lub rozcieńczone soki z wodą. Jeśli musisz mieć zwykły napój gazowany, ogranicz go i spróbuj rozcieńczyć go wodą.

Wybierz małą garść orzechów niesolonych
Zrezygnuj z chipsów obciążonych kaloriami na małą garść niesolonych orzechów, które mają więcej błonnika.

Pij od 6 do 8 szklanek wody dziennie
Chyba, że lekarz zaleci inaczej. Woda pomaga zapobiegać infekcjom dróg moczowych, zaparciom i kamicy nerkowej. Woda jest dużą częścią diety odchudzającej, ponieważ nawilża, nie ma kalorii i często pomaga zmniejszyć uczucie głodu.

Unikaj głęboko tłuszczowej zywności
Smażone potrawy są bogate w kalorie i tłuszcze, z których niektóre mogą być tłuszczami trans, które są szkodliwe. Potrawa smażona w głębokim tłuszczu ma podwójną lub trzykrotną zawartość kalorii.

Wybierz chude mięso i alternatywy takie jak fasola i tofu
Fasola jest bogata w błonnik i pomaga w kontrolowaniu cholesterolu.

Ćwicz co najmniej 30 minut dziennie
Ćwiczenia pomagają zachować elastyczność, poprawiają HDL, dobry cholesterol, poprawiają gęstość kości, pomagają kontrolować wagę i ciśnienie krwi oraz pomagają nam ogólnie czuć się lepiej.

Jedz powoli!
Spróbuj przeżuć kęs około 30 razy, aby zwolnić. Naprawdę delektuj się swoim jedzeniem i ciesz się nim. Spieszymy się z posiłkami i kończymy je, aż jesteśmy przepełnieni.

Więc pamiętaj, poczuj się lepiej, skupiając się na poprawie tego, co jemy i co robimy. Staraj się ćwiczyć około pół godziny dziennie. Jedz posiłki zawierające wiele kolorów, wybierając więcej owoców i warzyw. Przekąska na warzywach lub owocach.

Dzień Zdrowej Wagi Kobiet to okazja wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych i jest okazją dla każdej kobiety do rozpoczęcia zdrowego stylu życia. Zdrowie zależy od dwóch głównych czynników - odżywiania i ćwiczeń. Właściwa dieta uzupełniona o odpowiednią ilość aktywności fizycznej to podstawa utrzymania idealnej masy ciała i zdrowia.

Występowanie Dnia Zdrowej Wagi Kobiet w innych latach

DzieńDataNazwa święta
Czwartek16.01.2020Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2020
Czwartek21.01.2021Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2021
Czwartek19.01.2023Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2023
Czwartek18.01.2024Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2024
Czwartek16.01.2025Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2025
Czwartek15.01.2026Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2026
Czwartek21.01.2027Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2027
Czwartek20.01.2028Dzień Zdrowej Wagi Kobiet 2028

Inne święta i obchody tego samego dnia w Polsce 🇵🇱 (w tym międzynarodowe)

Święta i obchody w kolejnych dniach po 20 stycznia