Światowy Dzień Copywritera 2025

Do najbliższych obchodów Światowego Dnia Copywritera zostało 291 dni, czyli 9 miesięcy i 17 dni.

W 2025 roku Światowy Dzień Copywritera przypada na 30 września (wtorek).

Dzień Bibliotekarza, Dzień Drukarza, Dzień Grafika… Kogoś tu brakowało. Ustanowienie Światowego Dnia Copywritera to inicjatywa podjęta w 2020 roku przez Studenckie Koło Coffeewriters UMK oraz portale Kalbi.pl i bimKal.pl. Choć ten kreatywny zawód upowszechnił się dość niedawno, to współcześnie copywriterzy odgrywają ważną rolę w rozwoju firm i kształtowaniu marek. Czym się zajmują?

Kreatywny umysł tworzy nie tylko sztukę


Słowo to najważniejsza materia, z jaką pracuje się na tym stanowisku. Copywriting to sztuka, jak i rzemiosło. Teksty cechują się kunsztem literackim, ale i przynoszą realne korzyści firmom, dla których powstają. Reklamują produkty, przyciągają klientów, budują pozytywny wizerunek marek. Spełniają konkretne funkcje dzięki temu, że są tworzone z myślą o celu.

Czy to wszystko? Pisanie tekstów? Oczywiście, że nie. To także szereg innych zadań, wymagających kreatywności. Dobra koncepcja kampanii reklamowej nie stworzy się sama, a chwytliwego sloganu do niej nie wymyślą życzliwe skrzaty. Zastanawia Cię czasem, kto nadaje nazwy markom? To wszystko robią copywriterzy.

Ich praca otacza nas ze wszystkich stron. Artykuł o zdrowym odżywianiu, który ostatnio czytałeś, opis Twoich najnowszych butów zakupionych w sklepie internetowym i ta reklama, która chwyciła Cię za serce – to ich dzieła.

Początek opowieści
Choć copywriting wydaje się nowoczesną branżą, jego historia sięga XIX wieku. Żyjący wtedy John Emory Powers uznawany jest za pierwszego profesjonalnego copywritera w dziejach. Ten kreatywny freelancer zajmował się przygotowywaniem reklam do gazet, a klienci chwalili sobie jego staranność.

Copywriting we współczesnej formie upowszechnił się jednak dopiero w latach 90. XX wieku. Wtedy świat uświadomił sobie potencjał Internetu, a umiejętności copywritera pozwoliły go wykorzystać.

Kawa-praca-kawa, czyli dlaczego 30 września


Laptop, wygodne siedzenie i… kawa. Tak wygląda typowy dzień w tej pracy. Nie bez powodu więc Światowy Dzień Copywritera przypada właśnie między 29 września (Dzień Kawy w Polsce) a 1 października (gdy napój mistrzów słowa obchodzi swoje międzynarodowe święto).

Niech to wydarzenie będzie okazją do poznania lepiej specyfiki tej pracy i stuknięcia się parującym kubkiem z tymi, którzy ją wykonują.

Występowanie Światowego Dnia Copywritera w innych latach

DzieńDataNazwa święta
Sobota30.09.2023Światowy Dzień Copywritera 2023
Poniedziałek30.09.2024Światowy Dzień Copywritera 2024
Środa30.09.2026Światowy Dzień Copywritera 2026
Czwartek30.09.2027Światowy Dzień Copywritera 2027
Sobota30.09.2028Światowy Dzień Copywritera 2028
Niedziela30.09.2029Światowy Dzień Copywritera 2029
Poniedziałek30.09.2030Światowy Dzień Copywritera 2030
Wtorek30.09.2031Światowy Dzień Copywritera 2031

Inne święta i obchody tego samego dnia w Polsce 🇵🇱 (w tym międzynarodowe)

Święta i obchody na świecie tego samego dnia

Święta i obchody w kolejnych dniach po 30 września