Dzień Łącznościowca 2020

Do najbliższych obchodów Dnia Łącznościowca zostały 64 dni, czyli 2 miesiące i 3 dni.

W 2020 roku Dzień Łącznościowca przypada na 18 października (niedziela).

Corocznie Dzień Łącznościowca obchodzony jest 18 października. W tym Dniu przyznawane są przez Ministra Administracji i Cyfryzacji odznaczenia „Zasłużony dla Łączności” za szczególne zasługi dla rozwoju telekomunikacji i społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Wyróżnienie otrzymują osoby, które między innymi szczególnie przyczyniły się do sprawnego procesu cyfryzacji telewizji naziemnej.

Dzień Łącznościowca za czasów PRL-u obchodzony był jako Dzień Pracownika Łączności w pierwszą niedzielę po 18 października. Obecnie wydarzenie świętowane jest przez osoby związane z branżą pocztową oraz telekomunikacyjną. Uroczyste obchody Dnia Łącznościowca nawiązują do udzielenia przez króla Zygmunta Augusta przywileju pocztowego Włochowi Prosperowi Prowanie. Pierwsza oficjalna poczta została ustanowiona w celi utrzymywania stałego kontaktu z Włochami, ze względu na sprawy spadkowe po matce, Bonie Sforzy. Rocznica tego wydarzenia obchodzona jest jako Dzień Poczty Polskiej, Dzień Listonosza oraz Dzień Łącznościowca.

Obecnie trwa dynamiczny rozwój Poczty Polskiej. Poczta dostosowuje się do wymagań rynku oraz zmian technologicznych. W 2013 roku została uruchomiona platforma internetowa umożliwiająca wysyłkę korespondencji online. Użytkownicy platformy mogą skorzystać z pakietu e-usług, takich jak zakup znaczka, nadanie listu lub kartki pocztowej. W 2014 roku platforma Envelo otrzymało nagrodę Rynkowego Lidera Innowacji 2014.
Branża telekomunikacyjna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu. Corocznie wiodące marki telekomunikacyjne do swojej oferty wprowadzają innowacyjne rozwiązania, które zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z danej oferty. Coraz częściej oprócz typowych usług telekomunikacyjnych, firmy z tej branży proponują na przykład usługi przechowywania danych w chmurze, obsługę sektora bankowego czy multimedialną rozrywkę. Obecnie branże telekomunikacyjne próbują dotrzeć do klienta poprzez prowadzenie w Internecie komunikacji marketingowej. Internet pozwala na zastosowanie szerokiego spektrum działań reklamowych przy jednoczesnym wyborze metody dotarcia do klienta.